February 3, 2009

Happy Chinese New YEar

农历初三

过后,我们去打包猪肠粉,its the foremost at locate.尤其是大日子时,更有人一次过打包200包.

回到家后,五姑要出街(since she came from Johor,sure wanna hang around for anythings),我们就跟她讲,laksa 很好吃,又回去打包,然后在那儿吃ABC,很爽啊!
a concentrated me~~focus on friendster.

later,we go cyber cafe.Because i am very boring at home.
这里是安顺58档(just for temporary,because the original places are conducting renovation),一看就知道没有58档,但是还是有很多好吃的东西.但是有一个laksa档,真的很好吃,才Rm2.70(asam laksa)



快乐到连这些无聊照片都值得回味.

好快乐的时光哦~~~

今天,雅慧他们回了(我跟雅慧同年,所以比较多话讲),虽然只有2个kids gengz的走而已,但是好像静了很多.我老爸于是带我们出去.加上我老爸,一共10个人乘塔一辆不知道叫什么名的车.拥挤的程度.........连motorcyclist 都一直看着我们的车.你看!


农历初二

(你们应该从下面开始看,因为下面是早上发生的事,以此类推.)
the lively

20+-gengz


after leaving the restaurant,we go to my nominal mother(乾妈)的家.because all the relatives(but just minority didn't go) move towards my nominal mother's house,actually my nominal mother is aunty(二姑)for them.Ah kim jie jie is my nominal mother'daughter,she was busying serve the senior relative,she gave them view the photos of married last year.And then,the senior geng ready for Karaok ,some 20+_ geng also started chatting.Kids geng went on with their gamble.Its very bustling and cheerful.




08
08

09


跟去年一样,我们又排照了09





all relatives focusing at the table where my grandma sit,ready for celebration.

福建话:dai kie hua!

xixi and the cake.








初二一共有三个人生日,那就是熙熙,伟强和我的阿妈.下午时,熙熙和伟强同时庆祝.(当时已经大约三点了,四点半就要准备好去reataurant庆祝我阿妈的生日.)不过kfc真的很好吃.
农历初一
爱强镜的kai xiong.


two innocent sight looked at me(actually,they were curious about my camera.)
















看到后面的victory粉红色妹妹吗?我很喜欢她,因为她很像小时候的我,也跟我一样,皮肤敏感.





















他是我的cousin.










没有她们就没有我,外婆和妈妈.












初一早上还没从tapah出发到teluk intan(安顺)之前 ,在家里排照.(我已经化妆了,但是还是很像僵尸)

年三十

我年三十凌晨到,早上醒来的时候雅慧,leng leng,小姑的家人都已经到了.也可以说是全部亲嘁都到了.也没什么啦,就是吃,赌博.睡,玩炮.不同的是多了很多玩伴,而且都是很熟的,不用不好意思.Here,people from perak,terengganu,pahang,johor were assemble together.But normally we will be divided into two gengs,adult geng and kids geng.Theres still another group,i think this "group" is just comprised only one person. That is my 堂哥. Why? because he is about 20 more or less(i guess one).And then the main activity during the new year for our kids was gambling.He didn't join us ,so i guess he don't like gambling gua!





我与慧君.年三十晚的时候,我去我堂姐,雅慧在tapah的家睡,(其实是因为我想要看她cosmetic product,clothes and accessories啦!).年三十晚蛮热闹的,有烟花,有炮声,我还跟着雅慧去她朋友,慧君家赌博呢!结果我输了......如果没有记错,应该是RM13.00.

很高兴认识她,she is quite outgoing and sociable .She is also just came back from PLKN. And then she and her friends show us the song....stuff...of the PLKN.Its about 12 or 1 when we back.


afternoon,eating at "da ka fa"(大家发),but not all the relative,just some who are non-located people.

过节食品有很多,黄梨饼,蜜蜂窝,and carbonated drink......

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! <3 <3
I really motivated when I saw people do read and make effort to comment everytime! TQ!